Luxe diner & Wijnproeverij

Luxe diner & wijnproeverij

BOOT Development Foundation helpt mensen in Oost-Europa. Sinds de oorlog in Oekraïne richt de stichting zich volledig op het bieden van noodhulp. Maandelijks worden levensmiddelen en spullen naar het land gebracht om de mensen die het hard nodig hebben een steuntje in de rug te geven. Tegelijkertijd proberen de bewoners het land zo goed en zo kwaad als het kan weer op te bouwen, leefbaar te maken.

Met het organiseren van een Luxe diner & Wijnproeverij werken we hieraan mee en hebben we een speciaal doel voor ogen. De netto-opbrengst van de avond wordt volledig geïnvesteerd in de aanleg van een schoolplein in Zhytomyr.

Over dit project

Kleuterschool 46 ‘Astronaut’ in Zhytomyr is de plek waar iedere dag 200 kinderen in de leeftijd van 2-6 jaar naar school gaan. Niet alle kinderen zijn opgegroeid in Zhytomyr. Een deel is in de afgelopen periode met hun ouders vertrokken uit bezette regio’s of gevlucht uit gebieden waar zwaar gevochten wordt. Daarnaast is deze school bijzonder omdat zij een plek biedt voor ongeveer 40 kinderen die speciaal onderwijs nodig hebben. Een deel van deze kinderen leeft met handicaps. Zij krijgen ondersteuning van psychologen en (spraak)therapeuten.

Situatie
Sinds de oorlog in Oekraïne staat de kleuterschool voor hele nieuwe vraagstukken. Financiële middelen gaan veelal op aan urgente zaken als:

• Bouwen van schuilplekken.
  • Investeren in energetische middelen om uitval van stroom en warmtebronnen op te kunnen vangen.
  • Vernieuwen van infrastructuur en faciliteiten die beschadigd zijn geraakt door beschietingen.

Een van de zaken waar geen aandacht aan geschonken kan worden, is het schoolplein voor de kinderen. Dat doet pijn, want de ontwikkelingen en behoeften van de kleuters wachten niet tot het einde van de oorlog.

Doel
Met onze financiële bijdrage wil de school investeren in nieuwe speeltoestellen en de inrichting van het schoolplein. Op die manier kunnen kinderen weer vrij spelen en leerkrachten gymactiviteiten organiseren. Dit is niet alleen belangrijk voor de fysieke gezondheid, de kleuters leren in hun jonge ontwikkeling ook samen spelen en plezier maken. Een fijne speelplaats zorgt voor een veilige, geborgen omgeving waar kinderen gewoon kind kunnen zijn.

Alle informatie op een rij:

Je wordt vanaf 18.00 uur door het BDF-team ontvangen in Lokaal Victoria te Zeist. Na de inloop nemen we met elkaar plaats in een afgesloten zaal en kan je genieten van een heerlijk viergangendiner. Bij iedere gang krijg je twee soorten wijn om te proeven. Een wijnexpert legt je uit wat je proeft, wat de achtergrond van de wijn is en hoe dit samenkomt met het gerecht.

Het staat je overigens vrij om de hoeveelheid te nuttigen alcohol voor jezelf te bepalen. Weet dat het om proefeenheden gaat, het is de bedoeling dat iedereen tot en met de laatste gang op enigszins heldere manier kan genieten van de avond.

Reken op een avondvullend programma.

We willen in de eerste plaats (tot en met 24 juni) alle collega’s van BOOT de kans geven zich aan te melden. Je mag je partner meenemen, meld deze apart aan. In tweede instantie zullen we in een breder netwerk gaan werven.

De grens voor het aantal deelnemers is 36. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt.

Let wel op: aanmelden betekent meedoen. Mocht u onverhoopt verhinderd zijn, dan is het van belang dat u zelf een vervangende deelnemer zoekt. Vergeet dit niet aan de organisatie door te geven. U kunt hen eventueel vragen of er nog mensen op de reservelijst staan.

Fijn dat je meedoet! We halen half juli het net op om te kijken hoeveel interne (BOOT) en externe (buiten BOOT) aanmeldingen er zijn. De eerste 36 worden geselecteerd. Je krijgt altijd bericht of je nu op de deelnamelijst of de reservelijst staat. De deelnemers worden benaderd vanuit het BDF-team met een betaalverzoek. Mocht je bij de aanmelding een ander bedrag aangevinkt hebben dan dat je nu wilt of kunt betalen, dan is dat geen probleem.

Bij onvoldoende aanmeldingen gaat de avond niet door.

Geef dit aan op het aanmeldformulier, dan houdt de kok hier rekening mee.

Bij onvoldoende aanmeldingen gaat de avond niet door.

Er zijn diverse parkeermogelijkheden. Bij het politiebureau Zeist is beperkt plek. Achter Hotel Theater Figi zit een parkeergarage en ook aan de Zinzendorflaan zit een parkeerplaats.

Het is goed om vooraf na te denken over vervoer en veiligheid. Iedereen is daarvoor zelf verantwoordelijk. Vanaf station Driebergen-Zeist kan je makkelijk de bus nemen naar de locatie en terug. Als je er echt een uitje van wilt maken dan kan je in de buurt overnachten. Hiervoor raden wij Hotel Theater Figi aan, een prettig hotel op loopafstand.

Mail deze naar info@stichtingbdf.nl of spreek een van de leden uit de organisatiecommissie aan: Johan Hannewijk, Fabian Schielein, Hendrik Beihuisen en Renske van Dijk.